Poskytneme Vám osobní rady|Destinace jsme osobně navštívili|Zájezd připravíme na míru|Odlet kdykoliv|Libovolná délka pobytu

Rybolov Blue Marlin, Mauritius 25.3.2006

Jak jsem chytil mečouna Blue Marlin na ostrově Mauricius 25.3.2006

Baví-li Vás rybolov nebo pokud si chcete tento adrenalinový sport vyzkoušet, tak fotografie z rybolovu Blue Marlina na Mauritiu naznačí hodně.

Jihozápadní pobřeží Maurícia je nejlepší místo pro rybolov Blue Marlina.

V průběhu mé cesty na ostrov Mauricius jsem bydlel na jihozápadním pobřeží, které je vyhlášené jako nejlepší místo pro rybolov a kde byl chycený největší Blue Marlin. Při koupání na nádherné pláži před hotelem Paradis ***** se každý den odpoledne houpalo okolo 10 rybářských lodí. Mauricius, ostrov oblíbený u cestovní kanceláře, má mnoho krás ve vnitrozemí jako vodopády, vulkanickou vyvřelinu, krokodýlí a želví farmu, muzeum známek, botanickou zahradu Pamplemousses i možnosti shoppingu. Samotný hotel Paradis nabízí výtečné sportovní vyžití na 6 tenisových kurtech, ve fitness, na vodních lyžích a vše je zdarma. Za poplatek lze hrát golf přímo u pláže na 18 jamkovém hřišti nebo se potápět. Většinu z toho jsem si prohlédl a využil. Mne lákal adrenalinový rybolov. Konec března je navíc závěrem rybářské sezony na jedinečného mečouna Blue Marlin.

Volná loď, kterou klienti z německé cestovní kanceláře zrušili.

Pouhé 3 dny před návratem z báječné dovolené mne v pozdním odpoledni na lehátku na pláži vyrušil hawker - plážový prodavač s nabídkou rybolovu. Prý má volnou loď, kterou klienti z německé cestovní kanceláře zrušili a zkušená 2 členná posádka je již na zítra volná. Nabídl mi last minute cenu 500 EUR za půldenní nájem lodi. Ukázal mi fotoalbum lodi a úlovků a slíbil veškeré nealko nápoje na palubě zdarma. Opatrně mne ale připravil, že pravděpodobnost chycení Blue Marlina je malá, že spíše chytnu barakudu a možná tuňáka. Nabídka zabrala a tak jsme se začali domlouvat na čase. Sraz prý bude v 6:30 u hotelového mola a půldenní program bude trvat do 12 hodin. Předpověď počasí na druhý den zněla : zataženo v dopoledních hodinách, takže jsem byl blízko přijetí nabídky. Ve finálovém jednání jsem vysvětlil, že mi stačí nájem jen do 11 hodin. Nakonec jsme se domluvili na ceně 350 EUR a klasickém extra bonusu pro Čecha, kromě nealko nápojů dostanu i místní pivo, které se jmenuje Blue Marlin. Hotel mi za malý poplatek nachystal košík s bagetou s tuňákem a čerstvý ananas. Přítelkyně přijala nabídku s tím, že na rybářské lodi ještě nikdy nebyla a bude se na horní palubě opalovat a fotit mne. Trochu nás mrzelo, že večerní zábava musela být kvůli časnému vstávání zkrácena, ale už jsme se těšili na příští den.

Rybolov začal pořízením krásných fotek, jaké mají cestovní kanceláře na titulních stranách.

V 6:30 u mola čekala soukromá loď, poněkud starší než ty značkové hotelové, a kapitán se skipperem, kteří mluvili výborně kreolsky, dobře francouzsky, ale anglicky pouze rukama. Vyrážíme! Nejlepší místa na rybolov Blue Marlina jsou na západním pobřeží ostrova Mauritius. Slunce vycházející nad obzor za ostrovem mi poskytlo první možnosti na krásné fotky. Takové, jaké mají cestovní kanceláře na titulních stranách. Spící hotel Paradis s mystickou horou Le Morne a za tím první ranní paprsky slunce. Korálové moře s reefem asi 500 metrů od břehu, který zastavoval nárazy vln z otevřeného moře. Skipper a nahozené udice. Šedivá mračna nad námi. První hodina byla neskutečně fotogenická, takže mi ani nevadilo, že zatím nezabrala žádná ryba. Když jsem odložil kameru, tak mi kapitán vysvětlil, že hledáme ptáky. Kde jsou ptáci, budou malé ryby a je pravděpodobnost i větších ryb. Kapitán dalekohledem hledal ptáky a loď jezdila po moři všemi směry. Další hodina, kdy nic nezabralo. To už tedy přišla chuť na pivo zn. Blue Marlin. Neumím prohrávat, tak snad zažene depresi, že nic nechytím.

Otupělého skoro umírajícího Blue Marlina jsem u boku lodi uviděl až po 2 hodinách a 30 minutách tuhého boje.

Blue Marlin se chytá na pivo stejně jako já na blondýny! Přesně v okamžiku, kdy jsem dopil láhev, tak to nastalo. Na největší ze 6 udic se roztočil vrátek. Skipper začal dávat dolů ostatní udice, aby se náhodou nezamotaly dohromady a kapitán mne začal oblékat do vesty. Adrenalin začal. Přikurtovali mě k udici. Vše v šíleném tempu, u kterého oba Mauricijci strašně křičeli. Ryba zmizela kdesi v hloubce a začala obrovskou rychlostí odmotávat vlasec. Kapitán nasadil zpětný chod, skipper poléval vodou vrátek. Pak nastalo moje pomalé přitahování a zase rychlé odmotávání ryby. Jako hobby běhám půlmaratóny, což jsou 2 hodiny tvrdého sportu bez zastávky. Ryba byla ale silnější. Po 40 minutách mne musel skipper vystřídat. Necítil jsem záda, pravou paži ani prsty. Nicméně adrenalin zabral a po 20 minutách jsem šel do vesty zase já. Zhruba tak po hodině jsme začali mít tušení, že ta rybička, se kterou bojujeme, může být Blue Marlin. Současně její odpor začal oslabovat, ale pořád měla ještě hodně sil. Přesně po hodině a 45 minutách, když zůstávalo vymotáno kolem 150 metrů vlasce, ryba začala skákat nad hladinu. Tím se sama velmi oslabila a naopak mně dodala sílu a vůli k vítězství. Bylo to dalších 40 minut tvrdé práce. Otupělého skoro umírajícího Blue Marlina jsem u boku lodi uviděl až po 2 hodinách a 30 minutách boje. Nádhernou, temně modrou. Skipper ji dřevěnou násadou pro jistotu několikrát uhodil do hlavy. Ale objevil se problém, jak dostat rybu na loď, dvířka na palubu se zdála příliš malá a my na lodi byli jen 3 muži. Nakonec jsme ji úplně natěsno vtáhli na loď, ale teď pro změnu nastal problém s její délkou. Až po chvíli jsme vyřešili i tento poslední problém, dvířka zavřeli a otevřeli 3 piva Blue Marlin na oslavu.

Ten můj Blue Marlin byl neskutečně velký. Přestože jsme byli 20 km od pobřeží, tak na moři byl signál mobilního telefonu a kapitán kreolsky obvolal snad celý ostrov, ať nás přivítají na mole. Cesta zpět ke břehu trvala víc jak hodinu. Před příjezdem skipper vytáhl malou červenou vlaječku. V přístavu se shromáždil dav lidí, minimálně polovina ze všech hotelových hostů všech cestovních kanceláří. Personál vzal vozík a 5 chlapů naložilo Blue Marlina a vezlo ho k háku, kde ho zvážili. 460 liber, 205 kg. Posádka si řekla o bakšiš za svoji šikovnost. Domluvili jsme se, že mi za 3 hodiny přinesou steak. Nakonec měl snad 2 kg a hotelová restaurace s potěšením udělala nejlepší večeři. Druhý den mi preparátor přinesl trofej, nos Blue Marlina v délce 70cm na luxusním dřevěném podkladu.

Výsledkem rybolovu byl Blue Marlin 205 kg s nosem v délce 70cm.

Výsledek : Blue Marlin 205 kg, ulovený 25.03. 2006 Liborem Ševčíkem u hotelu Paradis na ostrově Mauritius při jeho prvním hlubokomořském rybolovu v životě na návnadu v podobě umělé rybičky. A Blue Marlin byl jediná ryba na palubě naší lodi. Úlovky dalších lodí byly jen malé ryby a všichni nám naši kořist záviděli. A pro informaci, loď Viking, se kterou jsem měl tu čest spolupracovat, uloví za sezonu od prosince do března v průměru 2 až 3 marliny! Na Mauritiu se jich ročně chytne okolo 300, většinou mnohem menších než ten můj. Největší Blue Marlin vážil kolem 400 kg. Chytat modrého marlina jezdí i turisté maniaci. Přes cestovní kancelář si najmou loď na 14 dní a vyjíždí každý den, ale neuspějí.

Každoročně se na Mauritiu koná Marlin World Cup

Závěrem výzva pro všechny, které reportáž o rybolovu Blue Marlin zaujala. Každoročně se na Mauritiu koná Marlin World Cup, mezinárodní mistrovství světa v rybolovu. Berte tohle jako výzvu na vytvoření české posádky! A můžete být se svojí trofejí i v televizi. Akce bývá následně na Eurosportu

Fotogalerie

Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius Blue Marlin - Mauritius